Zaharurile adaugate, indulcirea nedorita

       511   

Zaharurile adaugate, indulcirea nedorita

Zaharurile adaugate, reprezinta toate zaharurile care sunt adaugate alimentelor: glucoza, fructoza, maltoza, amidon hidrolizat, zahar invertit si sirop de porumb. Cand vine vorba cu ce anume indulcim mancarea, majoritatea dintre noi vom raspunde: cu zahar. In zilele noastre , zaharurile adaugate, intalnite in forme chimice diferite, nu pot fi recunoscute imediat pe o eticheta. 

 

 

Ele sunt prezente intr-o imensa varietate de produse, printre care legumele conservate si unele tipuri de paine. Consumul excesiv de zahar contribuie la instalarea diabetului, a bolilor de inima si conduce la cresterea greutatii corporale.

Siropul de porumb bogat in fructoza, este un produs ieftin din glucoza si fructoza derivat din amidonul de porumb, fiind cel mai insidios indulcitor adaugat.

Ataca inima?

In urma unor cercetari efectuate pe o perioada de 5 ani, s-a descoperit ca persoanele cu un nivel ridicat de zahar in sange prezentau un risc de boli cardiace chiar mai mare decat cele care aveau diabet. Obezitatea este o problema-cheie, motiv pentru care cercetatorii americani sunt ingrijorati in legatura cu siropul de porumb, care este bogat in fructoza. Acestia considera ca structura lui chimica ne face sa mancam in exces, prin distrugerea a trei hormoni care controleaza pofta de mancare, astfel incat, dupa un consum ridicat al acestui sirop, putem avea de fapt o senzatie chiar mai puternica de foame.

  Sfat

Ferindu-va de indulcirea adaugata, puteti sa va scadeti nivelul zaharului in sange, al insulinei si al trigliceridelor, astfel veti constata totodata ca puteti slabi mult mai usor.

4 modalitati de a evita zaharurile adaugate

Putem elimina zaharurile adaugate din hrana zilnica astfel:

  • consumati dulciuri naturale, cum ar fi fructele proaspete, congelate (fara sirop), conservate in suc propriu sau uscate, acestea aduc fibre, vitamine si minerale organismului;
  • limitati lichidele dulci precum sucul de fructe procesat sau bauturile acidulate. Daca alegeti totusi o bautura carbogazoasa, luati una dietetica;
  • cititi cu atentie eticheta alimentelor, foarte multe au in compozitie zaharuri adaugate;
  • renuntati sa adaugati zahar in cereale, ceai sau cafea.



 

Categorii ghiduri

 

 

Subiecte HOT!
Cele mai citite articole
Copyright© 2009 - 2017 Ghidul-Meu.ro. Toate drepturile rezervate.