Vinetele, ce beneficii au, cum le gatim si cum le pastram

       725   

Vinetele, ce beneficii au, cum le gatim si cum le pastram

Pentru ca este sezonul lor ar trebui sa profitam cat mai mult de vinete, sunt foarte delicioase, dar si sarace in calorii, iar in acelasi timp sunt bogate in vitamine si minerale, ferindu-ne astfel de multe boli.

 

 

Vinetele sunt originare din India si au un continut bogat de magneziu, care ajuta la combaterea starilor de nervozitate, calciu, care este benefic pentru intarirea sistemului osos, dar si potasiu care ajuta la stimularea inimii. Datorita vitaminelor B1, B5 si B6 pe care le contine aceasta leguma, ea ajuta organismul sa produca mai multa energie. In urma unor cercetari s-a demonstrat ca un consum regulat al aceste legume reduce colesterolul "rau". Pot fi consumate atat la gratar, sub forma de salata sau chiar ghiveci cu alte legume.

Vinetele sunt recomandate persoanelor care sufera de afectiuni cardiovasculare, afectiuni renale, afectiuni hepatice, diabet si reumatism. Vinetele au de asemenea proprietati diuretice. Fibrele solubile pe care le au in compozitie vinetele, ajuta la stimularea activitatii bacteriilor bune din intestine si colon, fapt ce duce la o imbunatatire a digestiei. Daca o persoana consuma regulat vinete, poate prezenta un risc mult mai scazut de a dezvolta un cancer la colon.

Vinetele sunt recomandate si persoanelor care sunt la dieta, deoarece au un continut de aproape 92% de apa, ba chiar mai mult, 100 de grame de vinete contin doar 25 de calorii, iar datorita fibrelor pe care le contin ofera si o senzatie de satietate. Daca sunt gatite la gratar sau coapte, acestea nu isi pierd substantele nutritive pe care le contin.

  Atentie

Nu gatiti vinetele in ulei, deoarece absorb foarte mult grasimile si nu cad atat de bine la stomac!

Un lucru de care trebuie sa tinem cont in ceea ce privesc vinetele, este depozitarea. Trebuie sa alegem vinetele care au o coaja lucioasa si neteda, vinete care nu au pete si nu sunt decolorate. Vinetele sunt sensibile atat la caldura, cat si la frig. Daca nu le gatim in ziua in care le-am cumparat, este recomandat ca acestea sa se puna intr-o punga de plastic, fara sa le spalam. Se pot pastra timp de cateva zile, in frigider, in compartimentul destinat legumelor. Pentru a prepara o salata proaspata pe timp de iarna, acestea pot fi pastrate dupa ce sunt coapte. Asadar dupa ce le coacem, se curata, se toaca si se ung cu putin ulei si se depoziteaza in congelator.

  De retinut

NU se consuma niciodata in stare cruda, deoarece contin o substanta numita solanina, din cauza careia pot aparea problemele digestive.

Cateva sfaturi utile privind vinetele:

  • coaja vinetelor contine substante nutritive, deci ideal ar fi sa se gateasca cu tot cu  coaja;
  • coaja arsa trebuie intotdeauna indepartata, deoarece contine substante daunatoare organismului;
  • pentru a se reduce gustul amar dupa ce au fost coapte, se presara sare si se lasa la scurs aproximativ jumatate de ora, apoi se clatesc cu apa;
  • evitati sa gatiti vinetele in vase de aluminiu, deoarece se pot elibera substante toxice pentru organism.
 




De ce este recomandat sa consumam migdale?

De ce este recomandat sa consumam migdale?

Ghid Sanatate - 30 iulie 2015


Ghimbirul si beneficiile sale

Ghimbirul si beneficiile sale

Ghid Sanatate - 30 iulie 2015


 

Categorii ghiduri

 

 

Subiecte HOT!
Cele mai citite articole
Copyright© 2009 - 2017 Ghidul-Meu.ro. Toate drepturile rezervate.