Semintele, alimente benefice pentru organism

       819   

Semintele, alimente benefice pentru organism

Dieta reprezinta un rol foarte important in mentinerea sanatatii organismului. Pentru a functiona la o capacitate mare, organismul are nevoie de minerale si vitamine, unele dintre alimente au mult mai multe elemente nutritive in compozitie decat altele.

 

 

Semintele se numara si ele printre acele alimente care aduc beneficii in ceea ce priveste sanatatea organismului, fiind foarte bogate in nutrienti.

Semintele de in

Semintele de in au in compozitia lor un numar considerabil de nutrienti cum ar fi: acizi omega 3, vitamina B, fibre, magneziu, cupru, fosfor. Semintele de in scad rezistenta organismului la insulina, ceea ce poate duce la prevenirea diabetului, de asemenea regleaza si nivelul estrogenului la femeile care sunt la menopauza.

Aceste seminte contin printre altele si niste substante numite lignani, acestea au proprietati anioxidante si antiinflamatorii, care previn aparitia bolilor cardiovasculare, dar si a prostatei de colon si a cancerului de san. Nu este stabilita inca ce cantitate de seminte de in trebuie consumata pentru a profita din plin de aceste beneficii, insa specialistii recomanda pana la 2 lingurite pe zi, acestea se consuma macinate.

Semintele de chia

Semintele de chia au originile in America de Sud, ele fiind pe vremuri un aliment de baza in dieta aztecilor si a mayasilor.

S-a demonstrat ca persoanele care au o alimentatie saraca in acizi omega 3 sufera de depresie, de oboseala, boli cardiace si au o memorie mult mai slaba, tocmai de aceea este indicat consumul de seminte de chia, deoarece au in compozitia lor un acid alfa linoleic, care este un acid gras omega 3. Datorita combinatiei de fibre solubile si insolubile pe care le au in compozitie, acestea ajuta si la amanarea transformarii amidonului in zahar, astfel mentinandu-se un echilibru bun al glicemiei, de asemenea semintele de chia scad si indicele de colesterol.

Doza recomandata pe zi de administrare a semintelor de chia, este de 3-4 lingurite, consummate in starea lor naturala, nu este neaparata nevoie sa se macine.

Semintele de susan

Susanul este considerant cel mai viguros aliment medicinal, fiind o sursa exceptionala de nutrienti de calitate.

Uleiul de susan este benefic in tratarea glicemiei crescute si a hipertensiunii arteriale, pentru a fi eficient, este recomandat ca la gatit sa se foloseasca acest ulei in locul altora. Uleiul de susan de asemenea previne aparitia cariilor, trateaza si sangerarile gingivale, dar ajuta si in cazul unei respiratii urat mirositoare, de aceea este recomandat ca timp de 15 zile sa se ia dimineata doua lingurite de ulei si sa se clateasca gura cu acesta, dupa acel interval ar trebui sa observam efectele.

Semintele sunt considerate ca fiind drept o comoara de minerale, astfel ca 100g de seminte pot oferi organismului aproape 1000 de miligrame de calciu, 600 de fosfor, 15 de fier, dar si 400 de miligrame de magneziu.

Semintele de dovleac

Semintele de dovleac sunt cunoscute ca fiind utilizate in scopuri medicinale de mai bine de 3000 de ani, studiile au confirmat efectele deosebite pe care le au asupra organismului si in general a sanatatii. Datorita continutului de triptofan si a continutului bogat in fier, magneziu, vitamine precum B, E, K, ajuta foarte mult pentru a avea un somn linistit.

S-a dovedit in urma unor cercetari ca femeile care mananca intr-un mod echilibrat seminte de dovleac prezinta un risc mai mic cu 25% de aparite a cancerului mamar, datorita unor compusi (cucurbitacin) pe care il au in compozitie. De asemenea, semintele de dovleac, scad in intensitate durerile de cap, dar si nivelul colesterolului.

Semintele de floarea-soarelui

Vitamina E se gaseste in cea mai mare compozitie in semintele de floarea-soarelui, ceea ce ajuta in conferirea unei straluciri a pielii, dar tine si bacteriile la distanta si previn boli precum cele cardiovasculare si cancerul.

Datorita fitosterolilor din compozitie, ajuta la scaderea colesterolului mult mai mult decat orice alte seminte o fac, iar datorita magneziului scapam si de migrene si calmam anxietatea. Sunt si o sursa foarte buna de seleniu, care ajuta la repararea celulelor si a AND-ului, astfel prevenind cancerul. Pentru a profita din plin de beneficiile semintelor de floarea-soarelui este indicat sa consumam pana la 50 de grame zilnic.




 

Categorii ghiduri

 

 

Subiecte HOT!
Cele mai citite articole
Copyright© 2009 - 2017 Ghidul-Meu.ro. Toate drepturile rezervate.