Scapa de stres cu ajutorul nutritiei

       418   

Scapa de stres cu ajutorul nutritiei

Pentru cei mai multi dintre noi, stresul si alimentatia merg mana in mana. Produsele alimentare ne pot da sentimente de putere, de control si de satisfactie de care avem nevoie in situatii de stres. Nu este o surpriza faptul ca, atunci cand nivelul nostru de stres creste, rezistenta noastra la produsele alimentare de "confort", se duce in jos.

 

 

Acest lucru nu este intotdeauna un lucru rau - alimentele noastre preferate, de fapt, pot reduce nivelul nostru de stres. Dar, moderatia este cheia.

Oferind corpului tau, hrana de care are nevoie este un pas pozitiv. Cu nutritie corecta, sunteti mai bine pregatiti pentru a face fata provocarilor zilei.

Adrenalina este produsa in timpul perioadelor de stres intens. Aceasta va ofera o explozie de energie, dar nivelul de zahar din sange scade dupa. Este necesara sustinerea alimentara pentru a o reface. Anumite alimente cresc stresul fizic in corp, printr-o digestie mai dificila, sau prin negarea nutrientilor esentiali in creier. Stresul in sine poate provoca o digestie proasta. Bauturile pot avea la fel de mare efect,  cofeina si alcoolul, pun o presiune considerabila asupra organismului.

Cu un regim alimentar sensibil este posibil sa se reduca efectele stresului, pentru a evita unele probleme comune, si de a proteja sanatatea dumneavoastra.

Evitati probleme comune

  • Indigestia. Acest lucru rezulta din consumul in mijlocul unei situatii stresante, deoarece sistemul digestiv nu este relaxat. De asemenea, ea poate fi din cauza mancatului pe fuga, asa ca intotdeauna stati jos sa manancati incet iar alimentele sa le mestecati  in mod corespunzator. Abia dupa va ve-ti bucura de mese si gustari.

  • Balonarea. Dupa cum stim cu totii, balonare este neplacuta, si stresanta in sine. Ar putea fi declansata de produsele din grau (paine, paste, prajituri si biscuiti) si produsele lactate (lapte, branza, unt si smantana), astfel incat incercati sa renuntati la fiecare grup de alimente pentru cateva saptamani pentru a vedea daca problema persista.

  • Dependenta de cafeina. Bazandu-ne pe cofeina pentru a ne mentine, este o idee proasta. Cresc hormonii de stres, iar acest lucru duce la insomnie si deshidratare, care afecteaza capacitatea organismului de a face fata stresului. Exista mai multe alternative delicioase ale cofeinei, cum ar fi ceaiurile din plante medicinale.

  • Mahmureala. Nu functioneaza nimic cum trebuie dupa o mahmureala, asa ca bautul foarte mult de alcool, v-a duce la probleme in ziua urmatoare. Acest lucru nu inseamna ca trebuie sa se evite complet alcoolul, ci pur si simplu sa fiti constienti de efectele sale, si sa se reziste la consumul in mod regulat.

  • Pofte. Acestea de multe ori lovesc dupa masa de pranz, si cresc sub stres. Pentru a reduce pofta, include-ti portii mici ale elementului ravnit in dieta obisnuita, mai degraba, decat sa incercati sa rezistati complet. Sau distrage-ti atentia prin implicarea in altceva, iar pofta poate trece. Pastrati alimente sanatoase in apropiere, si nu asteptati prea mult timp intre gustari.

  • Maximele si minimele de zahar. Cu toate ca creierul are nevoie de glucoza pentru a permite sa isi indeplineasca in mod eficient sarcinile, alimentele foarte dulci determina nivelul zaharului din sange sa explodeze iar apoi lasandu-va fara vlaga . Acest lucru poate duce la o alta pofta de dulce, iar ciclul continua.

Teoria in practica

Cateva sfaturi cu privire la imbunatatirea regimului alimentar:

  • Micul dejun. Intotdeauna incercati  sa mancati micul dejun, chiar daca puteti consuma doar o bucata de fruct. Piureul de fructe este o alegere excelenta pentru micul dejun. Puteti incerca diverse combinatii de fructe, cu sau fara iaurt. Se pot adauga chiar legume sau condimente.

  • Masa de pranz si masa de seara. Optiunile sanatoase includ cartofii copti cu fasole coapta  sau ton, sushi, supa de legume, sandwich-uri intregi de cereale sau salate. In restaurante, pestele sau puiul cu legume coapte sunt alegeri bune. Sau alege paste cu un sos pe baza de rosii.

  • Intre mese. Pentru a sustine energia, gustati alimente sanatoase pe tot parcursul zilei. Acest lucru necesita un pic de planificare. Adu-ti o banana, un iaurt, nuci si cateva stafide, sau un covrig prajit cu ovaz pentru a le avea la indemana.

  • Bauturile. Incercati sa reduceti  cat de mult puteti cafeaua, ceaiul si sucul din comert. Consumati in locul lor cafea decafeinizata, suc de fructe 100 % natural si ceaiuri din plante medicinale. Beti multa apa, pentru a evita deshidratarea si pentru a proteja rinichii.

  • Alcoolul. Substantele nutritive in cazul consumul de alcool lipsesc cu desavarsire. Femeile ar trebui sa nu consume mai mult de sapte bauturi alcoolice pe saptamana, si barbatii nu mai mult de 14. Incercati sa amestecati fiecare bautura alcoolica, cu un pahar de apa sau suc.

  • Suplimentele. Incercati sa inlocuiti nutrientii epuizati de stres, cu ajutorul suplimentelor de vitamine si minerale, in special vitaminele B, vitamina C, calciu, magneziu si zinc. Suplimentele pe baza de plante pentru a ajuta digestia sunt  radacina de lemn dulce, aloe vera, lemongrassul si kava kava.Ceaiurile din menta, papadie, fenicul, ghimbir, ulm alunecos si cretusca ajuta de asemenea la digestie.


Tags:



Cum si ce mancam pe timp de canicula

Cum si ce mancam pe timp de canicula

Ghid Sanatate - 31 mai 2016


5 afectiuni provocate de stres

5 afectiuni provocate de stres

Ghid Sanatate - 31 mai 2016


Anorexia, opusul obezitatii

Anorexia, opusul obezitatii

Ghid Sanatate - 31 mai 2016


 

Categorii ghiduri

 

 

Subiecte HOT!
Cele mai citite articole
Copyright© 2009 - 2017 Ghidul-Meu.ro. Toate drepturile rezervate.