Prunele, benefice pentru persoanele supraponderale

       505   

Prunele, benefice pentru persoanele supraponderale

Prunele sunt fructe cu un gust dulce intens, care apartin familiei Rosaceae si genului Prunus, din care mai fac parte si piersicile, nectarinele, dar si migdalele. Aceste fructe aduc foarte multe beneficii sanatatii, datorita continutului bogat in vitamine, minerale si fibre.

 

 

Fie ca sunt consumate in stare proaspata, dar si incluse in diverse retete sanatoase, ori compoturi sau gem, prunele sunt recomandate de specialisti pentru mentinerea greutatii corporale in parametrii normali.

Beneficii

Regleaza greutatea corporala. Chiar daca au un gust placut si mai ales dulce, prunele sunt fructe slab calorice, care nu contin grasimi saturate. Acestea contin in schimb nutrienti benefici sanatatii.

Regleaza tulburarile gastrointestinale. O parte din compusii benefici din prune, fibrele alimentare, sorbitolul, pot regla functionarea sistemului digestiv, si de asemenea amelioreaza eventuale afctiuni ale tractului intestinal, mai ales constipatia.

Ofera protectie impotriva cancerului si a imbatranirii celulelor premature. Prunele sunt de asemenea o sursa bogata de antioxidanti, care au rolul de a proteja celulele sanatoase ale organismului si de a impiedica aparitia diverselor tipuri de cancer sau aparitia imbatranirii celulare.

Creste absorbtia fierului in organism. Prunele contin vitamina C din belsug, care ajuta la o buna absorbtie a fierului si totodata previne dezvoltarea afectiunilor asociate cu carentele in acest mineral, cum ar fi anemia.

Imbunatateste vederea si estetica pielii. Aceste fructe au si un continut bogat de vitamina A si de beta caroten. Aceste vitamine sunt strict esentiale pentru sanatatea vederii, dar si a membranelor mucoase de la nivelul pielii. Cercetatorii au demonstrat ca un consum regulat de fructe bogate in vitamina C duce la dezvoltarea rezistentei organismului impotriva cancerului pulmonar sau al cavitatii bucale.

Completeaza aportul esential de minerale. Fierul pe care il au in continut prunele, contribuie la procesul natural de formare al globulelor rosii, iar potasiul ajuta la reglarea ratei cardiace, dar si reglarea tensiunii sangelui.

Completeaza aportul esential de vitamine. Prunele au si un continut bogat al complexului de vitamine B, care este important pentru metabolizarea carbohidratilor, grasimilor si a proteinelor. Vitamina K contribuie la functia de coagulare a sangelui si in metabolizarea osoasa.

Reduce nivelul de colesterol. Prunele stopeaza evolutia aterosclerozei, care este provocata de un nivel ridicat al colesterolului din corp.

Previne diabetul. Prunele pot de asemenea preveni instalarea diabetului zaharat, deoarece pot stimula metabolismul glucidic.

Stimuleaza memoria. Reglarea glicemiei in corp, provocata odata cu, consumul regulat de prune, ajuta la stimularea memoriei si a sustinerii functiilor cognitive.

  De retinut

Prunele uscate sunt folosite in curele de slabire, acest lucru este dovedit in urma unor cercetari ale unor specialisti britanici.

 



De ce este recomandat sa consumam cereale?

De ce este recomandat sa consumam cereale?

Ghid Sanatate - 27 septembrie 2015


Dieta viitoarelor mamici

Dieta viitoarelor mamici

Ghid Sanatate - 27 septembrie 2015



 

Categorii ghiduri

 

 

Subiecte HOT!
Cele mai citite articole
Copyright© 2009 - 2017 Ghidul-Meu.ro. Toate drepturile rezervate.