La ce metode putem apela pentru a scadea indicele glicemic?

       600   

La ce metode putem apela pentru a scadea indicele glicemic?

Indicele glicemic (IG) randuieste carbohidratii in functie de efectele lor asupra nivelului de zahar in sange. carbohidratii care se descompun rapid au valorile indicelui glicemic cele mai mari, cei care se digera si se absorb lent, eliberand treptat zaharul in fluxul sangvin.

 

 

Cercetatorii au stabilit ca un consum de alimente cu un indice glicemic scazut poate sa reduca nivelul colesterolului LDL rau, sa creasca HDL-ul "bun", sa ne ajute la pierderea in greutate si sa diminueze riscul de diabet, boli cardiace sau chiar cancer.

Problema consta in determinarea indicelui glicemic. In mod ciudat, de exemplu, morcovii au un indice glicemic mai mare decat un chec. Apoi, calcularea efectului unui aliment asupra zaharului in sange cere sa luati in considerare marimea portiei, alte alimente ingerate la aceeasi masa (grasimile si proteinele incetinesc absorbitia zaharului) si felul in care a fost preparata mancarea.

Cum toate acestea suna mult prea complicat, expertii ne sfatuiesc sa retinem o singura idee, aceea de a incerca sa scadem indicele glicemic al fiecarei mese.

Iata cum putem pastra indicele glicemic la valori normale:

  • mancati dimineata fulgi de cereale, care contin ovaz, orz si tarate, precum si paine din faina integrala, mai degraba decat paine alba rafinata;
  • alegeti fructe intregi in locul sucurilor, care au un indice glicemic mai mare;
  • mancati multe legume, inclusiv leguminoase, precum lintea, mazarea sau fasolea. In preparate, acestea din urma pot ajta sa scaderea indicelui glicemic total al unui fel de mancare;
  • majoritatea cartofilor se digera usor, dar le puteti reduce valoarea indicelui glicemic alegand cartofi noi (indicele glicemic mediu) sau preparand piureul de cartofi cu lapte slab sau din cartofi dulci;
  • pastele fainoase au un indice glicemic scazut, asa ca pot inlocui orezul si cartofii, alimente cu un indice glicemic ridicat;
  • alegeti un sos cu otet aromatizat pentru salate, acesta reduce semnificativ valoarea indicelui glicemic al unei mese;
  • adaugati mici cantitati de grasime si proteine, de exemplu, daca alegeti sa rontaiti morcovi mici, sau feliute de mar, mancati-le cu un cubulet de unt de arahide nesarat.
 



De ce este recomandat sa consumam migdale?

De ce este recomandat sa consumam migdale?

Ghid Sanatate - 15 septembrie 2015


Variatii ale glicemiei. De ce apar?

Variatii ale glicemiei. De ce apar?

Ghid Sanatate - 15 septembrie 2015


De ce este recomandat sa consumam cereale?

De ce este recomandat sa consumam cereale?

Ghid Sanatate - 15 septembrie 2015


 

Categorii ghiduri

 

 

Subiecte HOT!
Cele mai citite articole
Copyright© 2009 - 2017 Ghidul-Meu.ro. Toate drepturile rezervate.