Esti dependent de sare? Iata cateva obiceiuri care te pot ajuta sa inlaturi sarea din alimentatia ta

       473   

Esti dependent de sare? Iata cateva obiceiuri care te pot ajuta sa inlaturi sarea din alimentatia ta

Inca din timpurile preistorice, oamenii foloseau sarea pentru a da gust mancarii si pentru a prelungi viata alimentelor. In zilele noastre producatorii pun tone de sare pe an in hrana procesata.

 

 

Cei mai multi oameni introduc zilnic in organism 2 lingurite cu varf de clorura de sodiu, care creste tensiunea arteriala. Trei sfreturi din sodiul cuprins in hrana noastra este ascuns in alimentele procesate, cum ar fi conservele de legume si supe, condimentele, burgerii, cartofii prajiti de la restaurantele fast food si din carnea afumata sau conservata. O parte se gaseste si in mod natural in alimentele neprocesate, cum ar fi laptele, telina, sfecla, dar este un lucru bun, caci sodiul este necesar organismului deoarece, ajuta la reglarea tensiunii arteriale, mentine un echilibru al fluidelor din organism, face ca muschii inimii sa se contracte.

Este sarea periculoasa?

Oamenii de stiinta dezbat de multi ani aceasta problema. S-a constatat ca exista o legatura stransa intre consumul exagerat de sare si dezvoltarea hipertensiunii. O scadere a tensiunii arteriale, va reduce si riscul de atac cerebral si boala coronariana.

De ce ataca inima?

Organismul nostru are nevoie de o cantitate precisa de sodiu, iar un exces de sare il stimuleaza sa retina lichidele pentru a dilua surplusul de sodiu din fluxul sangvin. In acest caz se mareste volumul de sange si inima este obligata sa lucreze mai mult, iar venele si arterele se vor contracta si astfel creste si tensiunea arteriala. De asemenea excesul de sare determina extragerea calciului, lucru care duce la reducerea masei osoase, astfel sporind riscul de osteoporoza.

Expertii recomanda reducerea consumului de sare la 6 grame pe zi, iar odata micsorata cantitatea de sodiu, va scadea si tensiunea arteriala.

Obiceiuri care ne ajuta sa inlaturam sarea din organism:

  • nu aduceti sarea la masa, daca nu este la indemana, poate nici nu va trece prin gand sa puneti sare in mancare;
  • pentru a da gust mancarurilor folositi condimente precum chimenul, coriandrul, anasonul, etc. in locul sarii, adaugati si lamaie sau verdeturi;
  • alegeti doar produsele conservate pe care scrie "fara adaos de zahar si sare";
  • evitati pe cat de mult puteti alimentele procesate;
  • folositi lamaia in locul sarii pentru a da un gust legumelor;
  • scoateti sarea din retete sau reduceti sodiul cu 25%;
  • cand cumparati sare, verificati eticheta pentru a va indica adevarata cantitate de sodiu.
 



Cum sa reduci consumul de sare

Cum sa reduci consumul de sare

Ghid Sanatate - 24 august 2015




 

Categorii ghiduri

 

 

Subiecte HOT!
Cele mai citite articole
Copyright© 2009 - 2017 Ghidul-Meu.ro. Toate drepturile rezervate.