Dieta viitoarelor mamici

       698   

Dieta viitoarelor mamici

Dieta pe care o viitoare mamica este necesara sa o urmeze pe timpul sarcinii trebuie sa fie una sanatoasa si benefica, atat pentru ea, cat si pentru fat. Odata ce o femeie a aflat ca este insarcinata, trebuie sa fie foarte responsabila cu privire la cel mic, mai ales in ceea ce priveste alimentatia.

 

 

Sarcina este o perioada mult mai incarcata emotional, decat orice alta etapa sau perioada din viata unei femei, iar organismul se modifica din punct de vedere hormonal, dar cu toate acestea, alimentatia trebuie sa ramana echilibrata.

Bine-cunoscuta expresie din popor “Sa mananci pentru doi!” cade din start, cantitatea de alimente nu trebuie sub nici o forta dublata. Se recomanda ca in primul trimestru de sarcina sa se consume un plus de 180 de calorii pe zi, iar in celelalte doua 360 de calorii pe zi. O alimentatie sanatoasa si echilibrata este importanta pentru a ajuta fatul sa ajunga la o greutate normala pana la momentul nasterii. De asemenea dieta in timpul sarcinii previne aparitia unei nasteri premature, dar pegateste si rezervele pentru un lapte sanatos, lapte de care bebelusul are atata nevoie.

Proteinele sunt foarte importante in dieta unei gravide, acestea pot fi luate din carne si oua, obtinand astfel un aport important de vitamine si minerale.

Calciul este absolut necesar intr-o proportie de pana la 2 grame pe zi. Este important deoarece ajuta la formarea scheletului celui mic (fatului). Mamica poate lua calciul din lapte si derivate ale acestuia. Daca sunt femei care sufera de intoleranta la lactoza, medicul va prescrie anumite suplimente ce au la baza, calciul.

Acidul folic se recomanda intr-o proportie de 400 de miligrame pe zi, deoarece este important in formarea de celule noi, dar si a tubului neural al fatului, care duce la dezvoltarea structurilor cerebrale si a maduvei spinarii. Alimentele care sunt indicate sa se consume pentru un aport de acid folic adus organismului sunt broccoli, avocado, nucile sau spanacul.

Vitamina C, trebuie consumata dublu, fata de necesarul zilnic al nevoilor fiecarei femei. Aceasta o putem gasi foarte usor in fructe, asadar consumul de fructe poate asigura necesarul zilnic de vitamina C.

Alimente sau obiceiuri pe care trebuie sa le evitam in timpul sarcinii

In nici un caz, in timpul sarcinii nu se consuma alcool, pentru ca acesta poate trece cu usurinta in placenta si pot aparea malformatii cardiace la fat sau chiar retard mental.

Daca, gravida consuma cafea nu este indicat sa se consume mai mult de una pe zi, iar daca aceasta simte nevoia pe parcursul zile de o alta trebuie sa fie neaparat cafea fara cofeina.

In ceea ce priveste fumatul, cel mai bine ar fi sa se opreasca complet, macar pe timpul sarcinii.

Dulciurile nu trebuie consumate in exces, iar alimentele care baloneaza trebuie sa le excludem din alimentatia zilnica.

  De retinut

Despre perioada in care o femeie este gravida, se spune ca este cea mai frumoasa si importanta din viata acesteia, implicit a cuplului, asadar viitorii parinti trebuie sa parcurga toata aceasta perioada si toate aceste etape in doi!

 




 

Categorii ghiduri

 

 

Subiecte HOT!
Cele mai citite articole
Copyright© 2009 - 2017 Ghidul-Meu.ro. Toate drepturile rezervate.