Dieta ta, sanatatea ta

       443   

Dieta ta, sanatatea ta

Cu totii am auzit vechea zicala "esti ceea ce mananci." Și este inca adevarat. Daca ramanem la o dieta sanatoasa plina de vitamine si minerale, corpul o reflecta. Te simti sanatos, plin de energie, si in mare parte invincibil. Cu toate acestea, oamenii care se limiteaza in dieta doar la junk-uri alimentare vor suferi, fara indoiala, deoarece organismul nu poate prospera cum trebuie. Rezultatul nu este numai oboseala si energia redusa, dar si o sanatate precara, de asemenea. Intelegerea acestei legaturi clare intre sanatate si dieta poate stimula la alegerea unei alimentatii mai bune.

 

 

Care sunt nevoile corpului tau

Mancarea este esentiala, la fel si substantele nutritive care sunt prezente in ea. Un exemplu ar fi atunci cand, in zilele de demult, marinarii au traversat oceanul luni de zile, fara nutritie adecvata, si ca rezultat, au ajuns cu scorbut, din cauza lipsei de vitamina C din fructele citrice. Vitamina C si alte vitamine si minerale sunt necesare pentru a face ca toate partile corpului sa functioneze cum trebuie si  in caz contrar, ne imbolnavesc.

Fiecare mic lucru pe care il faci se intampla datorita substantelor nutritive pe care le oferi organismului. Mancarea ne da combustibilul sa gandim si energia sa miscam muschii. Micronutrientii, vitaminele si mineralele sunt acolo, astfel incat corpurile noastre pot functiona. Ai nevoie de mancare, nu doar pentru a sustine sanatatea, ci ca se te simti mai bine.

Iar singura modalitate prin care organismul v-a primi mai multe substante nutritive necesare pentru a ramane sanatosi este de a consuma o mare varietate de alimente sanatoase.

Instructiunile alimentare

Piramida alimentelor si recomandarile zilnice de hrana au fost stabilite dupa ample cercetari si continua sa fie actualizate pe masura ce se invata mai multe despre rolul nutritiei pentru o stare buna de sanatate. Scopul lor este de a-i face pe oamenii sa inteleaga toate diferitele elemente nutritive pe care corpul il are nevoie pentru a ramane sanatosi.

Produse alimentare au trecut de la a fi o necesitate pentru a functiona pur si simplu , la cheia pentru a permite corpului sa fie cel mai bun in mod functional. Cercetarile arata ca alimentatia corecta optimizeaza sanatatea si consumul suficient de vitamine si minerale pot, de asemenea. scadea aparitia bolilor.

O dieta precara,  o sanatate precara

Multe alimente au un impact enorm asupra sanatatii inimii. Cercetarile au aratat mult timp ca fructele si legumele si o dieta bogata in cereale integrale si saraca in grasimi saturate pot ajuta la protejarea organismului de boli de inima si hipertensiune arteriala, in timp ce o dieta bogata in grasimi saturate , fara suficiente fructe si legume pot de fapt cauza aceste boli.

Chiar si deficientele mici din dieta pot avea un impact enorm negativ asupra sanatatii dumneavoastra. Cea mai frecventa problema de sanatate din cauza lipsei de nutrienti, este deficitul de fier. Femeile si fetele au nevoie de o multime de fier in dieta lor pentru a inlocui ceea ce se pierde in fiecare luna in timpul ciclului. Fierul este, de asemenea, un nutrient esential pentru sugari, copii si adolescentii in crestere.

Un alt exemplu este calciul, necesar pentru a mentine oasele puternice si sanatoase. Fara acesta, organismul poate dezvolta osteoporoza, o stare de sanatate caracterizata prin oase slabe si fragile.

  De retinut

Amintiti-va ca organismul nostru foloseste tot ceea ce este pus in el, si ceea ce ii dam, determina modul in care este utilizat, pentru o sanatate buna, sau pentru una proasta.

 




 

Categorii ghiduri

 

 

Subiecte HOT!
Cele mai citite articole
Copyright© 2009 - 2017 Ghidul-Meu.ro. Toate drepturile rezervate.