Despre proteine si cum le obtinem

       574   

Despre proteine si cum le obtinem

Fiecare tesut si parte a corpului uman contine proteine. Proteinele, impreuna cu aminoacizii, sunt considerate elementele constitutive ale vietii. Fiecare celula a corpului, de la muschi si oase, pana la piele si par, contine proteine. Proteinele sunt formate din aminoacizi lipiti intre ei in lanturi lungi. Pana la 20 de tipuri diferite de aminoacizi pot fi combinati pentru a face o proteina, si secventa de aminoacizi determina structura si functia fiecarei proteine ​​din corpul tau.

 

 

Proteinele fac multe lucruri importante in organism, inclusiv:

  • Asigura o sursa de energie

  • Ajuta la regenerarea celulelor

  • Regleaza tesuturile din corp

  • Promoveaza cresterea si dezvoltarea corespunzatoare la copii, adolescenti si femei gravide

Cum obtinem proteinele ?

Veti obtine proteine ​​din alimentele pe care le mancati. Atunci cand consumati alimente care contin proteine, proteina este defalcata de corpul dumneavoastra in aminoacizi. Produsele animale, cum ar fi carnea, pestele si ouale sunt deosebit de bogate in proteine.

Produsele non-animale pot furniza, de asemenea, cantitati adecvate de proteine. Sursele din plante care pot furniza cantitati substantiale de proteine ​​includ produsele din soia, fasole, nuci, si unele cereale (cum ar fi germenii de grau si quinoa).

  De retinut

Pentru majoritatea oamenilor, o dieta bine echilibrata v-a oferi suficiente proteine ​​fara a fi nevoie de suplimente proteice. Institutul de Medicina recomanda ca adultii sa aiba in dieta un minim de 8 grame de proteine ​​pe zi, pentru fiecare 9 kg de greutate corporala, si spune ca obtinerea  intre 10-35 % a caloriilor din proteine ​​este sanatoasa pentru majoritatea oamenilor.

Cei mai multi adulti necesita doua pana la trei portii de alimente bogate in proteine ​​in fiecare zi.

Cu toate acestea, aceasta recomandare poate varia in functie de varsta si sanatatea dumneavoastra, si poate fi in mod special diferita pentru copii si adolescenti.

Urmatoarele sunt exemple de porti alimententare bogate in proteine:

  • 200 pana la 300 g  de carne macra fierta, carne de pasare sau peste

  • 1/2 cana de fasole uscata fiarta

  • 1 ou

  • 2 linguri de unt de arahide

  • 30 g de branza

Surse bune de proteine ​​includ:

  • Curcanul

  • Puiul fara piele

  • Carne macra de vita

  • Carne macra de porc

  • Peste sau scoici

  • Fasole (include pinto, linte, mazare divizata, si Garbanzo sau naut)

  • Nuci si seminte (include migdale, alune de padure, nuci amestecate, unt de arahide, alune, fistic, seminte de floarea soarelui si nuci)

  • Produsele proteice din soia, cum ar fi tofu si tempeh

  • Produse lactate cu continut scazut de grasimi

Este important sa se ia in considerare continutul de grasimi al alimentelor bogate in proteine, atunci cand se decide ce sa manance. In mod ideal, ar trebui sa vizati produsele alimentare care sunt bogate in proteine si sarace in grasimi saturate.

De fapt, mai multi cercetari care arata ca consumul de alimente cum ar fi pestele, carnea de pui, fasolea si nucile in loc de carnea rosie pot reduce riscul de deces prematur si anumite conditii de sanatate, inclusiv boli cardiovasculare, diabet si cancer.

Prea multe proteine sunt nesanatoase?

Atunci cand corpul tau are prea multe proteine, pot sa apara urmatoarele:

  • Complicatii gastro-intestinale, cum ar fi balonarea

  • Complicatii hepatice

  • Durere abdominala

  • Diaree

  • Risc crescut de guta (acumularea de acid uric in organism, ceea ce duce la inflamarea articulatiilor)

  • Scaderea tensiunii arteriale

  • Modificari in modele de alimentatie

  • Cresterea volumul de lucru pentru rinichi

Cantitatea de proteine ​care se obtine printr-o dieta echilibrata este de obicei sigura.

Cu toate acestea, discutati cu medicul dumneavoastra daca aveti de gand sa urmati o dieta care este foarte ridicata in proteine sau una care include suplimente cu proteine sau aminoacizi.

Proteinele si alergiile alimentare

Atunci cand oamenii au alergii alimentare, aceasta inseamna ca sistemul lor imunitar reactioneaza exagerat la cel putin un tip de proteina din produsele alimentare. Urmatoarele alimente care contin proteine sunt responsabile pentru majoritatea reactiilor alergice dietetice:

  • Lapte de vaca

  • Oua

  • Peste

  • Crustacee

  • Nuci

  • Arahide

  • Soia

  • Grau

  Atentie

Adresati-va medicului dumneavoastra daca credeti ca ati putea avea o alergie la orice produs alimentar.

 

Tags:



Dieta viitoarelor mamici

Dieta viitoarelor mamici

Ghid Sanatate - 08 iunie 2016


Alimente care reduc densitatea osoasa

Alimente care reduc densitatea osoasa

Ghid Sanatate - 08 iunie 2016



 

Categorii ghiduri

 

 

Subiecte HOT!
Cele mai citite articole
Copyright© 2009 - 2017 Ghidul-Meu.ro. Toate drepturile rezervate.