Ce sa mananci pentru a avea o piele radianta si tanara

       526   

Ce sa mananci pentru a avea o piele radianta si tanara

Cautati secretul pentru o piele sanatoasa, radianta? Nu cautati mai departe de bucatarie. Cand vine vorba de obtinerea unei straluciri superbe, alimentele pe care le mancati sunt la fel de importante ca si cremele sau lotiunile pe care le aplicati pe fata. Anumite substante nutritive pot ajuta la salvarea fetei mai mult decat altele. Antioxidantii sunt cruciali atunci cand vine vorba de a mentine o stralucire tinereasca. Ei lupta impotriva radicalilor liberi, care pot provoca pielii imbatranire prematura.

 

 

Alti salvatori ai tenului sunt vitamina A, licopenul si fibrele. Din fericire, acestea sunt usor de incorporat in dieta. Citeste mai departe pentru a descoperi alimentele care va fac sa straluciti din interior spre exterior.

Ceaiul verde

Polifenolii gasiti in ceaiul verde sunt unii dintre cei mai puternici antioxidanti. Pentru a ridica aportul de polifenol, incercati sa treceti de la consumul unei cesti de cafea dimineata la cel de ceai verde, care contine 24 pana la 45 de miligrame de cofeina pe ceasca. Sau turnati ceai verde pentru o alternativa sanatoasa in cazul sucului.

Mierea de Manuka

Intreaga miere ofera beneficii pentru piele, dar mierea de Manuka, produsa de albinele din Noua Zeelanda, care polenizeaza tufisul Manuka, este cea mai buna. Antioxidantii din mierea de Manuka sunt deosebit de buni la legarea radicalilor liberi si la reducerea lor. Acest lucru este important, deoarece radicalii liberi care provin de la soare distrug colagenul si elastina, care mentin pielea neteda si supla. Mierea de Manuka poate fi gasita in majoritatea pietelor de alimente naturale. Pentru a profita de avantaje, ea se amesteca intr-o ceasca cu ceai verde, sau intr-un iaurt simplu.

Castravetii

Castravetele este 96 la suta apa, fiind unul dintre legumele care te pastreaza foarte bine hidratat. Ajuta prin faptul ca pielea retine umezeala, astfel ca ramane sanatoasa si hidratata. Castravetii sunt usor de incorporat in mese: pur si simplu adaugati cateva felii in salate, sandwich-uri, si impachetari pentru un impuls de hidratare.

Rosiile

Rosiile contin licopen, care functioneaza ca un protector intern pentru a ajuta pielea impotriva arsurilor solare si a efectelor imbatranirii care vin odata cu expunerea la soare. Pentru a consuma cat  mai multe rosii in dieta dumneavoastra, incercati de exemplu sa gatiti un sos zesty preparat cu rosii proaspete, usturoi si busuioc asezonat pe o portie de spaghete din grau integral.

Somonul

Grasimile nesaturate gasite in peste, numite omega-3 acizi grasi, reduc inflamatia si fac tenul sa arate mai clar. De asemenea, acestea reduc riscul de boli de piele asociate cu inflamatia, cum ar fi rozaceea si eczema, care provoaca roseata si patchuri uscate. Se recomanda ca adultii sa manance doua portii de peste, cum ar fi somonul, pastravul, heringul o data pe saptamana. Daca sunteti vegetarian sau nu sunteti un fan al pestelui, puteti consuma nuci, care contin, de asemenea omega-3.

Cartofii dulci

Cartofii dulci sunt o mare sursa de beta-caroten, pe care corpul nostru il transforma in vitamina A, un antioxidant puternic care lupta impotriva radicalilor liberi si este anti-inflamator. O portie de cartofi dulci contine aproximativ 4 grame de fibre si reprezinta 377 % din cerintele dumneavoastra de zi cu zi de vitamina A. Incercati sa ii coaceti si sa ii acoperiti cu o lingura de iaurt grecesc .

Fructele de padure

Afinele, capsunile, zmeura si murele sunt incarcate cu antioxidanti, polifenoli si flavonoide, care ajuta la neutralizarea radicalilor liberi din organism, ajutand la incetinirea procesului de imbatranire. Pastrati un castron pe birou sau bucatarie pentru a incuraja consumul sanatos in timpul zilei, sau amestecati fructe de padure congelate in smoothie-ul de dimineata.

Apa

Consumand apa mentineti pielea hidratata, facand-o sa para mai catifelata si mai supla. Daca te lupti sa bei sau nu iti place gustul, incercati apa cu aroma de fructe sau legume. Infuzati in apa, afine, castraveti, busuioc, si capsuni, pentru a va ajuta sa beti mai mult pe tot parcursul zilei. Recomandarile pentru aportul zilnic de apa depind de sexul, marimea corpului, nivelul de activitate, temperatura si conditiile de sanatate. In general, celor mai multi oameni le face bine consumul a 2 l   pentru femei si 3 l pentru barbati in fiecare zi. Ar trebui sa beti mai multa apa, atunci cand este cald afara sau in timpul exercitiilor fizice.

Ceva de evitat : Zaharul

Prea mult zahar rafinat (sucuri, bomboane sau alte dulciuri) poate declansa procesul de glicare, prin care moleculele de zahar se leaga de fibrele de colagen din piele, ceea ce le face rigide si deformate. Acest lucru creeaza produse finale avansate (glicoliza), care deterioreaza pielea si o imbataneste prematur. Deci, pentru a mentine pielea tanara, sariti peste zaharurile procesate si ramaneti la cele naturale care se gasesc in fructe si legume.

 




 

Categorii ghiduri

 

 

Subiecte HOT!
Cele mai citite articole
Copyright© 2009 - 2017 Ghidul-Meu.ro. Toate drepturile rezervate.