Ce alimente sa consumi pentru a oferi organismului Vitamina D

       524   

Ce alimente sa consumi pentru a oferi organismului Vitamina D

Vitamina D este foarte importanta pentru un corp frumos si sanatos, iar cel mai bun mod de a o obtine este consumarea mai multor alimente bogate in vitamina D. Mai mult decat atat, vitamina D este foarte buna la fixarea calciului in oase, iar daca nu poti sta destul de mult timp la soare pentru ca organismul sa produca in mod natural vitamina D, iti recomandam sa consumi mai des urmatoarele alimente despre care vom vorbi in continuarea articolului.

 

 

Ciuperci

Despre ciuperci putem spune fara retineri faptul ca sunt foarte bogate in vitamina D, in mod special soiurile Portobello si Maitake. De asemenea, acestea mai contin si proteine, motiv pentru care majoritatea vegetarienilor se dau in vant dupa ciuperci.

Caviar

Stim ca nu este chiar un aliment pe care sa si-l poata permite oricine, caviarul contine vitamina D din belsug. Mai exact, doar 100 de grame de caviar contine peste 58% din necesarul zilnic al organismului de vitamina D. Plus ca este si un alimente foarte gustos, aspect ce conteaza destul de mult.

Produse lactate

Daca poate v-am speriat cu alimentul de mai sus care are un pret destul de mare, ne-am gandit sa compensam sperietura cu o categorie de alimente foarte accesibile. Mai exact este vorba despre produsele lactate. Acestea ofera un supliment de calciu foarte bogat precum si vitamina D. Nu este o sursa la fel de bogata ca cele de mai sus, insa combinata cu diferite alimente, poate constitui un meniu bogat in vitamina D.

Peste gras

Somonul, heringul, tonul sau sardinele in ulei reprezinta o sursa foarte bogata de vitamina D. Totusi pestele la conserva contine mai putina vitamina D, deci mai bine cautati sa il cumparati sub alte forme.

Oua

Atunci cand vine vorba de alimente care contin vitamina D, ouale reprezinta deja un aliment deja foarte cunoscut. Totusi se stie si faptul ca o cantitate mare de oua consumata poate duce la cresterea colesterolului. Galbenusul este cel bogat in vitamina D insa se recomanda consumul a cel mult 2-3 oua pe saptamana.

Tofu

Daca tot am mentionat mai sus ca vegetarienii iubesc ciupercile, trebuie sa spunem si faptul ca acestia nu se dau inapoi nici atunci cand vine vorba de tofu. Acesta este un bun inlocuitor al branzei, bogat in vitamina D si foarte sarac in calorii.

Cereale integrale

Am vorbit mult despre cereale aici, iar despre ele mai trebuie sa spunem ca sunt bogate si in vitamina D inca de la primele ore ale zilei. Totusi nu optati pentru acele cereale integrale care contin zahar.

Asadar, acestea sunt cateva alimente pe care le puteti consuma oricand pentru a-i oferi organismului o doza suplimentara de vitamina D, care ii este atat de necesara.

 





5 beneficii extraordinare ale rodiei

5 beneficii extraordinare ale rodiei

Ghid Sanatate - 28 martie 2016


Importanta pestelui in alimentatie

Importanta pestelui in alimentatie

Ghid Sanatate - 28 martie 2016


 

Categorii ghiduri

 

 

Subiecte HOT!
Cele mai citite articole
Copyright© 2009 - 2017 Ghidul-Meu.ro. Toate drepturile rezervate.