Cativa pasi simpli pentru o inima sanatoasa

       547   

Cativa pasi simpli pentru o inima sanatoasa

Daca fumati, puteti face imediat o o economie importanta. Fumatul este considerat la scara larga drept cauza principala a bolilor vasculare, deteriorand arterele si provocand atat atacuri de cord, cat si accidente cerebrale. Pare greu sa ne lasam de fumat, dar sa traim cu o inima sanatoasa este mult mai important.

 

 

Sfatul nostru este sa iesiti la o plimbare dupa fiecare masa copioasa si nu sa ramaneti in fata televizorului. Sa mancati un mar in loc de o placinta, sau sa savurati o ceasca de cacao preparata in casa, in loc sa rontaiti o punga de cartofi prajiti.

Daca urmati cativa pasi simpli pe zi, puteti inlatura cele mai mari pericole pentru inima, incluzand grasimea de pe abdomen, nivelul mare de colesterol, hipertensiunea, rezistenta la insulina, inflamatiile, radicalii liberi si o multime de alti factori.

Planul care va permite sa invingeti toate pericolele, este urmatorul:

  1. Faceti schimbari minore pentru a obtine rezultate majore. Mici modificari in regimul alimentar pot reduce colesterolul cu 30%. Un program de 5 minute pe zi pentru ajustarea greutatii poate inlocui tesutul muscular pierdut in 10 ani.
  2. Invingeti sedentarismul. Tot mai multi dintre noi ducem o viata predominant statica: 80% din populatia Romaniei zilelor noastre e sedentara, dar corpul nostru a fost construit pentru a fi extrem de activ zi de zi.
  3. Macati alimente proaspete. Alimentele proaspete, integrale, nu costa neaparat mai mult si nu necesita un timp mai indelungat de preparare decat cele procesate. Fructele si legumele, cerealele, pestele, carnea, produsele lactate si chiar soia nu sunt doar gustoase, dar va protejeaza si inima, reducand grasimile si nivelul zaharului din sange, calmand inflamatiile si combatand radicalii liberi distructivi.
  4. Tineti o evidenta. Daca vreti sa vedeti rezultatele concrete, consemnati-va progresele tinand socoteala unor date esentiale, cum ar fi greutatea corporala si circumferinta taliei. Toti adultii ar trebui sa-si cunoasca acesti "parametri vitali", dar practic nici unul dintre noi nu ii stie.
  5. Evitati toxinele. De la tutun la grasimi trans, de la zahar la poluanti ai mediului, toxinele pe care le lasam sa patrunda in organism, fac rau in primul rand inimii.
  6. Fiti veseli. Tot mai multe cercetari asociaza ostilitatea, nerabdarea si resentimentele cu o sanatate precara a inimii, prin contrast, toleranta calmul si optimismul sunt asociate cu inimile mai sanatoase.

  De retinut

Cei 6 agresori fatali ai inimii sunt: grasimea corporala excesiva, colesterolul, hipertensiunea, inflamatiile cronice, sindromul metabolic si stresul oxidativ.

 



Colesterolul, un rau pentru inima

Colesterolul, un rau pentru inima

Ghid Sanatate - 27 august 2015



Stresul oxidativ, inamicul inimii

Stresul oxidativ, inamicul inimii

Ghid Sanatate - 27 august 2015


 

Categorii ghiduri

 

 

Subiecte HOT!
Cele mai citite articole
Copyright© 2009 - 2017 Ghidul-Meu.ro. Toate drepturile rezervate.