Cat de benefice sunt trufandalele de primavara pentru organism

       611   

Cat de benefice sunt trufandalele de primavara pentru organism

Odata cu sosirea primaverii, dupa o iarna lunga, cand carnea bogata in proteine a constituit alimentul de baza, iata ca a inceput si sezonul detoxifierii organismului, prin aparitia pe piata a trufandalelor de primavara. Aceste trufandale au beneficiul de a purifica si revigora organismul, prin combaterea toxinelor, a oboselii si a lipsei de tonus. Totodata, nutrientii continuti de trufandalele de primavara au efecte terapeutice pentru o serie de boli cronice.

 

 

  Sfat

Adaugate in dieta zilnica, verdeturile de primavara stimuleaza apetitul si purifica organismul de toxine. Cura cu trufandale nu ne obliga sa consumam portii mici, deoarece trufandalele sunt reduse in calorii, sustine Eugen Giurgiu, doctor in biochimie, citat de revista Click.

Asadar, va prezentam in continuare o lista a celor mai importante trufandale de primavara, alaturi de efectele benefice ale fiecareia.

Salata verde

Reprezinta o sursa excelenta de nutrienti, si anume vitamina C, E, B6 si acid folic, pentru un sistem imunitar sanatos si reducerea riscului de obezitate, boli cardiovasculare si alte boli cronice; unele specii de salata verde mai contin din belsug si vitamina A,  mangan si crom, alaturi de fibre, vitamina B1, B2 si anumite minerale, cum ar fi potasiu, fier, molibden si fosfor.

Ridichiile

Ajuta la detoxifierea organismului, la refacerea florei intestinale, protejeaza stomacul si sunt eficiente in tratarea toxiinfectiilor alimentare; ridichiile sunt bogate in vitaminele A, C, B1, B16, in minerale (potasiu, fosfor si fier), ulei volatil, hidrati de carbon si proteine, toate acestea fiind eficiente in cazurile de gripa, tuse, chiar si de afectiuni pulmonare.

Leurda

Este recomandata in bolile cardiovasculare, reumatice, in afectiunile cailor urinare, fiind si un bun remediu pentru echilibrarea valorilor glicemiei in cazul diabetului si pentru reducerea nivelului de colesterol; leurda contine peste 100 de nutrienti, printre care saruri minerale  (potasiu, seleniu, magneziu, zinc) si o componenta sulfurica, alicina, care ajuta la reduce nivelul colesterolului si a grasimilor nesanatoase produse de ficat.

Frunzele de stevie

Contin cantitati semnificative de vitamina C si saruri minerale. Acestea sunt indicate in boli ale sangelui, in cazul afectiunilor hepatice si pentru cei ce sufera de diabet; cu toate acestea, consumul de stevie nu este indicat persoanelor cu afectiuni pulmonare, stomacale sau celor care au pietre la rinichi sau la ficat.

Macrisul - este bogat in vitamina C si in caroten,  antioxidanti cu rol important in prevenirea bolilor cardiovasculare, cancerului si imbatranirii premature; totodata, macrisul stimuleaza apetitul si este recomandat in caz de indigestie.

Urzicile – reprezinta o sursa importanta de vitamine (A, B2, C, K), de lecitina, de saruri minerale (calciu, magneziu, siliciu si fier), de aminoacizi si de acid folic, avand proprietati remineralizante, depurative (curata sangele de toxine) si antiinflamatorii.

In concluzie, consumati cu incredere cat mai multe trufandale de primavara, cat timp acestea se mai gasesc pe piata, pentru ca un organism sanatos inseamna si o viata fericita!

 




 

Categorii ghiduri

 

 

Subiecte HOT!
Cele mai citite articole
Copyright© 2009 - 2017 Ghidul-Meu.ro. Toate drepturile rezervate.