Care este rolul potasiului si din ce alimente il putem obtine

       498   

Care este rolul potasiului si din ce alimente il putem obtine

Cu toate ca este un element foarte important, nu toata lumea tine cont de acest aspect atunci cand isi aleg ce alimente sa consume intr-o dieta. De aceea ne-am gandit sa vorbim despre rolul potasiului precum si despre alimentele pe care le puteti consuma pentru a oferi organismului acest element si speram ca articolul nostru va ajunge la cat mai multe persoane interesate de o dieta sanatoasa.

 

 

Despre potasiu ar trebui sa stiti in primul rand faptul ca este un mineral ce reprezinta un nutrient esential pentru organism, rolul sau fiind acela de a mentine echilibrul fluidelor dar si al electrolitilor din corp. Astfel, lipsa de potasiu duce la stari de oboseala, de irascibilitate precum si la o presiune arteriala mai mare decat in mod obisnuit. 

Studiile spun ca una din marile probleme ale dietelor moderne este reprezentata de faptul ca aportul de sodiu este prea mare, in timp ce aportul de potasiu este prea mic. In ciuda acestui aspect, potasiul este foarte bun pentru organism, ajutand la protejarea vaselor de sange precum si la prevenirea ingrosarii peretilor arterelor. De aceea, zilnic un om ar trebui sa consume 4,7 grame de potasiu. 

De asemenea, potasiul sustine si activitatea inimii, regleaza ritmul cardiac, ajutand totodata la reglarea proceselor digestive, contribuind la functionarea optima a ficatului, iar beneficii cu siguranta mai sunt multe. Pe scurt, vorbim despre un element ce ar trebui consumat zilnic. Dar care sunt alimentele ce contin potasiu? Ei bine, despre cateva dintre ele vom vorbi chiar in randurile urmatoare.

Inainte de vorbi despre alimentele ce contin potasiu, trebuie sa stiti totusi ca un consum excesiv de potasiu poate duce la greturi, diaree, dureri, paralizie, si alte cateva complicatii asemanatoare, ce trebuie tratate rapid la un medic.

Cartofi dulci

Chiar daca nu sunt la fel de populari la noi, cartofii dulci reprezinta o sursa foarte bogata de potasiu, deoarece un astfel de cartof are aproximativ 0,7 grame de potasiu. Acestia mai sunt bogati si in beta-caroten dar si in vitamina A, doua motive in plus pentru a-i consuma.

Fasole Alba

Fasolea alba este un alt aliment pe care ar trebui sa il consumati pentru ca este bogat in potasiu, amidon, proteine si fibre. Mai mult decat atat, aceasta contine si fier

Iaurt

Iaurtul este apreciat pentru faptul ca este bogat in calciu, insa acesta contine si potasiu, iar 230 ml de iaurt poate aduce organismului 0,57 grame de potasiu. 

Rosii

Chiar daca acum sunt destul de scumpe pe piata, curand pretul va fi mai accesibil, iar 50 de grame de rosii ofera 2,8 miligrame de vitamina E, 0,6 grame de potasiu si 57 Kcal. Pe scurt, un aliment foarte bun pentru organismul nostru.

Cartofi copti

Pentru ca tot am vorbi mai sus despre cartofi, ar trebui sa stiti ca puteti oferi organismului potasiu si prin intermediul cartofilor copti.

Banane

Daca alimentele de mai sus nu va incanta, atunci ar trebui sa stiti ca si bananele au un aport bogat de potasiu, iar gustul acestora nu poate fi comparat cu nimic.

Ciuperci

Despre ciuperci stiti deja ca sunt foarte sanatoase, insa probabil nu stiati faptul ca reprezinta si o sursa de potasiu, 100 de grame de ciuperci continand aproximativ 0,3 grame de potasiu.

Asadar, acestea sunt cateva din alimentele pe care le puteti consuma pentru a va asigura aportul garantat de potasiu.

 




 

Categorii ghiduri

 

 

Subiecte HOT!
Cele mai citite articole
Copyright© 2009 - 2017 Ghidul-Meu.ro. Toate drepturile rezervate.