Beneficiile vitaminei B6

       615   

Beneficiile vitaminei B6

Familia de vitamine B, care sunt, de asemenea, cunoscute sub numele de vitamine din complexul B, joaca un rol important in transformarea alimentelor in energie si ajuta corpul sa metabolizeze grasimile si proteinele. Vitaminele B sunt de asemenea importante pentru un par sanatos, piele, ficat, și ochi. Vitamina B6 sau piridoxina, este una din cele opt vitamine ale acestui grup.

 

 

Ce este vitamina B6 si ce rol are?

Vitamina B6 ajuta la functionarea mai multor sisteme din corp. Este importanta pentru functia sistemului cardiovascular, digestiv, imunitar, muscular, si nervos. Este una dintre vitaminele care se afla in “spatele scenei”. Este nevoie de vitamina B6 pentru dezvoltarea adecvata si functionala a creierului si pentru a face hormonii de serotonina si noradrenalina, care afecteaza starea de spirit. Vitamina B6 ajuta, de asemenea, la obtinerea melatoninei, aceasta fiind importanta in a ajuta la reglarea ceasului intern.

Cat de multa vitamina B6 este nevoie?

Toate vitaminele B sunt solubile in apa, ceea ce inseamna ca acestea se dizolva in fluidele organismului, iar orice cantitati care nu sunt necesare, sunt excretate in urina. Organismul nu este capabil de a stoca orice vitamina B ramasa, pentru nevoile viitoare. Este nevoie de surse de vitamina B6, precum si alte vitamine B in fiecare zi. Cantitatea exacta de vitamina B6 de care este nevoie, depinde de varsta, sex, precum si orice alte circumstante speciale, de exemplu daca sunteti gravida sau alaptati. Aici este o imagine de ansamblu a cat de multa vitamina B6 au oamenii nevoie in diferite etape ale vietii:

Copii
  • Nou-nascutii pana la 6 luni: 0,1 miligrame (mg) pe zi; Sugarii intre 7 luni si 1 an: 0,3 mg

  • Copii de la 1 la 3 ani: 0,5 mg

  • Copii intre 4 si 8 ani: 0,6 mg

  • Copiii intre 9 si 13 ani: 1 mg

  • Baietii de la 14 la 18 ani: 1,3 mg

  • Fetele de la 14 la 18 ani: 1,2 mg

Adulti
  • Barbatii si femeile, intre 19 si 50 de ani: 1,3 mg

  • Barbatii intre 51 ani si peste: 1,7 mg

  • Femeile intre 51 ani si peste: 1,5 mg

  • Femeile gravide: 1,9 mg

  • Femeile care alapteaza: 2,0 mg

Cei mai multi oameni care consuma un regim alimentar bine echilibrat, variat vor primi cantitatea necesara de vitamina B6, fara a fi nevoie sa ajunga la suplimentele alimentare. Cantitatea recomandata pentru un adult sub 50 de ani este de 1,3

Pentru adultii mai in varsta, cu toate acestea, obtinerea suficienta de vitamina B6 poate fi o problema. Dupa 50 de ani, cantitatea recomandata de vitamina B6 este de 1,7 mg pentru barbati si 1,5 mg pentru femei. Acest lucru poate fi o provocare pentru cei mai in varsta, care locuiesc singuri si isi gatesc mai rar.

Unii oameni pot, de fapt consuma prea multa vitamina B6. Acest lucru se poate intampla in cazul in care, de exemplu, se consuma prea multe bauturi energizante, care au vitaminele B. Aceste vitamine sunt solubile, ceea ce inseamna ca este mai greu pentru rinichi de a scapa de exces.

Care sunt cele mai bune surse de vitamina B6?

Surse excelente de vitamina B6 sunt carnea de vita, pasare, peste si oua. Alte alimente care sunt bogate in vitamina B6 sunt cerealele integrale, cerealele fortificate, nuci, fasole, banane si cartofi.

Vitamina B6 este de obicei inclusa in multivitamine si vanduta ca un supliment individual. Acesta poate fi listat ca piridoxal, piridoxamina, clorhidrat de piridoxina, sau piridoxal-5-fosfat.

  Atentie

Discutati intotdeauna cu medicul dumneavoastra inainte de a lua orice suplimente de vitamina B6. Cantitatile mari de vitamina B6, de peste 100 mg pe zi, pot creste riscul de probleme de sanatate, cum ar fi greata, dureri abdominale, si chiar si tulburari neurologice. Ori de cate ori este posibil, obtinerea de vitamina B6 prin hrana este o alternativa mai buna .Adevarul este ca produsele alimentare contin atat de multe substante nutritive diferite, care lucreaza impreuna pentru a crea o sinergie. 

Ce au constatat studiile recente de cercetare cu privire la efectele vitaminei B6?

Cercetarile preliminare au aratat ca beneficiile de vitamina B6 pot include efecte pozitive asupra conditiilor neurologice, cum ar fi convulsiile, durerile cronice, depresia si boala Parkinson. Cercetatorii cred ca acest lucru ar putea avea ceva de-a face cu faptul ca vitamina B6 joaca un rol important in producerea de serotonina si dopamina, care sunt necesare pentru comunicarea nervoasa.

Exista, de asemenea, unele dovezi cum ca oamenii care nu primesc suficienta vitamina B6 pot avea un risc crescut de boli de inima si artrita reumatoida. Într-un studiu recent, pe scara larga in Japonia, cercetatorii au descoperit ca un consum ridicat de vitamina B6 si vitamina B12 in diete, a fost asociat cu un risc redus de deces de accident vascular cerebral, boli de inima coronariene, si insuficienta cardiaca.

Cu toate acestea, alte studii au pus sub semnul intrebarii unele beneficii ale vitaminei B6. Intr-o recenta revizuire privind suplimentele nutritive, cercetatorii au descoperit ca vitamina B6 poate juca un rol in reducerea riscului de degenerare maculara (o cauza de orbire) si accident vascular cerebral. Pe de alta parte, au gasit putine dovezi cum ca vitamina B6 intarzie bolile cardiovasculare sau modificarile cognitive legate de imbatranirea populatiei.

 

Tags:



 

Categorii ghiduri

 

 

Subiecte HOT!
Cele mai citite articole
Copyright© 2009 - 2017 Ghidul-Meu.ro. Toate drepturile rezervate.