Alimente care tin in frau colesterolul

       572   

Alimente care tin in frau colesterolul

Persoanele care consuma doua mere pe zi au un nivel mai scazul de LDL oxidat, inamicul arterelor decat cele care nu consuma deloc mere. Asadar fructele nu trebuie sa lipseasca din alimentatia noastra de zi cu zi.

 

 

Avocado

In urma unor cercetari s-a demonstrat ca persoanele care au mancat un avocado pe zi, timp de o saptamana au inregistrat o reducere a colesterolului total de 17%. In timp ce nivelul de LDL nesanatos si de trigliceride a scazut, HDL-ul benefic creste, datorita continutului ridicat de grasimi mononesaturate din avocado. Aceste fructe sunt bogate si in beta-sitosterol, nutrient care ajuta la scaderea colesterolului.

Idei utile de a consuma avocado:

  • folositi avocado feliat in loc de branza sau unt;
  • amestecati-l cu suc de lamaie si coriandru pentru a obtine guacamole preparat in casa;
  • adaugati in salate sau sandwich-uri.

Morcovii

Morcovii contin foarte mult beta-caroten, un antioxidant care tine in frau colesterolul LDL oxidat, vinovat de obturarea arterelor. Morcovii fierti au o putere antioxidanta dubla fata de cei cruzi, deoarece caldura descompune peretii celulari duri, astfel incat organismul nostru poate folosi ceea ce se afla in interior.

Idei utile de a consuma morcovii:

  • radeti morcovi si adaugati-i in compozitia brioselor si la salata de ton sau somon;
  • puneti "baby carrots" la microunde, cu o lingurita de miere, la final presarati deasupra patrunjel taiat marunt;
  • pregatiti morcovi la cuptor cu ulei de masline, pastarnac si arpagic.

Fructele de padure

De la agrise, capsune si zmeura la mure, afine si coacaze, acste fructe micute se afla in fruntea listei de alimente bogate in antioxidanti. In fiecare exista compusi vegetali benefici, care reduc oxidarea LDL-ului si calmeaza inflamatiile cronice. Le puteti pastra in congelator si veti savura in orice zi, indiferent de anotimp.

Idei utile de a consuma fructele de padure:

  • pastrati fructele in congelator si adaugati-le in shake-uri, in cereale si in salatele de fructe;
  • delectati-va cu un desert savuros: turnati peste fructele de padure, 25 de grame de ciocolata amaruie topita;
  • adaugati fructe de padure la tot ce coaceti, clatite, gogosi, briose.

Fasolea grasa

Daca mancati fasole de patru ori pe saptamana, fiarta, in sosuri, sau sub forma de salata, va reduceti riscul dezvoltarii unor afectiuni ale inimii cu 20%. Dintre toate soiurile, alegeti fasolea grasa, deoarece este mai bogata in fibre solubile, care scad LDL-ul. Datorita fibrelor si proteinelor continute, fasolea va da o energie constanta, care mareste riscul de sindrom metabolic.

Idei utile de a consuma fasolea grasa:

  • clatiti boabele de fasole din conserva inainte de a folosi, pentru a indeparta sarea, folositi-le la ghiveciuri si supe;
  • pregatiti salata din trei feluri de boabe de fasole grasa, neagra si alba, apoi amestecati-le cu rosii si ceapa verde. Adaugati un sos din ulei de masline, zeama de lamaie si piper negru;
  • puneti in robotul de bucatarie fasole grasa fiarta, usturoi, chimen si ardei iute, poate fi folosit ca sos pentru servit la cruditati.
 



 

Categorii ghiduri

 

 

Subiecte HOT!
Cele mai citite articole
Copyright© 2009 - 2017 Ghidul-Meu.ro. Toate drepturile rezervate.