Alimente care reduc densitatea osoasa

       476   

Alimente care reduc densitatea osoasa

Probabil stiti ca vitamina D si calciul sunt necesare pentru a construi oase puternice. Dar ceea ce poate nu stiti este ca exista anumite elemente din dieta dumneavoastra, care pot reduce de fapt, densitatea oaselor, crescand riscul de osteoporoza.

 

 

Prea multe proteine ​​pot scade densitatea oaselor

Aveti nevoie de proteine ​​pentru a construi oase puternice, dar atunci cand consumati prea multe proteine, corpul produce substante chimice numite sulfati, ceea ce reduc calciul. Acest efect asupra oaselor este mai probabil sa apara cu proteine ​​animale decat cu proteine ​​vegetale. Cercetatorii au descoperit ca femeile care au mancat carne rosie de cel putin cinci ori pe saptamana au avut mai multe sanse de a avea o fractura de os, decat femeile care au mancat carne rosie doar o data pe saptamana.

Rolul bauturilor cofeinizate

Intr-un studiu recent, facut pe aproximativ 30000 de femei suedeze cu varsta  intre 40 si 76 ani,  s-a descoperit ca acelea care beau 330 de miligrame de cofeina sau mai mult pe zi - echivalentul a aproximativ patru cesti de cafea, au un un risc crescut de fracturi osoase. Acest risc a fost observat mai ales la femeile care au avut un consum mai redus de calciu. Cercetatorii nu au gasit o asociere intre consumul de ceai si un risc crescut de fracturi osoase. Unul dintre motive ar putea fi faptul ca continutul de cafeina din ceai este de obicei jumatate din cea a cafelei.

Recent, un studiu a masurat densitatea minerala osoasa in coloana si solduri la 1.413 femei si 1.125 barbati impotriva frecventei consumului lor de bauturi racoritoare. Cercetatorii au ajuns la concluzia ca, cola poate duce la pierderea masei osoase la femei si poate implica nu doar cofeina, dar si fosforul din cola, de asemenea.

Vitamina A sau retinolul

S-a descoperit ca femeile care iau vitamina A in doze mai mari de 3.000 de micrograme (mcg) pe zi, au fost de doua ori mai susceptibile de a suferi o fractura de sold decat femeile care iau 1.500 mcg sau mai putin intr-o zi. Cu toate ca vitamina A este necesara pentru cresterea oaselor, prea mult retinol interfereaza cu absorbtia vitaminei D, care, la randul ei, determina pierderea de masa osoasa. Retinolul poate fi gasit in alimente de origine animala ca ficat, galbenus de ou, si produse lactate, precum si suplimente alimentare. Beta-carotenul, se poate gasi in surse vegetale, cum ar fi morcovi si cartofi dulci,  neavand un impact negativ asupra sanatatii oaselor.

Alti factori care pot creste riscul

Alti factori alimentari care pot influenta densitatea oaselor includ:

  • Sodiul. Prea mult sodiu in dieta poate determina eliminarea calciului prin transpiratie si urina.Sodiul se gaseste in sare de masa si in multe alimente procesate.

  • Oxalatii, o alta forma de sare gasita in unele alimente, pot preveni absorbtia calciului in cazul in care oxalatii si calciul sunt continuti in acelasi produs alimentar. Spanacul, reventul, si cartofii dulci contin oxalati. Cu toate ca aceste alimente pot juca un rol intr-o dieta sanatoasa, acestea nu ar trebui sa fie considerate surse de calciu. Din fericire, oxalatii nu interfereaza cu absorbtia calciului din alte alimente consumate in acelasi timp.

  • Taratele de grau. Singurul aliment cunoscut pentru a reduce cu 100 % absorbtia calciului atunci cand este consumat in acelasi timp cu calciul. In cazul in care luati suplimente de calciu, produsele alimentare care contin tarate de grau ar trebui sa fie consumate cu doua sau mai multe ore inainte sau dupa administrarea suplimentului.

  • Alcoolul. Consumul excesiv de alcool este de asemenea asociat cu o densitate osoasa mai mica, deoarece alcoolul interfereaza cu absorbtia de calciu si vitamina D. Pentru a reduce riscul pentru osteoporoza, limitati consumul de alcool la un pahar pe zi.

Reechilibrati cu ajutorul fructelor si legumelor

O dieta saraca in fructe si legume si bogata in proteine ​​animale si carbohidrati, determina in timp reducerea densitatii osoase.

Un regim alimentar bine echilibrat, poate fi dificil atunci cand incercati sa pastrati oasele sanatoase. Cu toate acestea, consumati cantitatatea recomandata de calciu in fiecare zi pentru a compensa orice pierdere de calciu cauzata de alte alimente pe care le mancati.

 




 

Categorii ghiduri

 

 

Subiecte HOT!
Cele mai citite articole
Copyright© 2009 - 2017 Ghidul-Meu.ro. Toate drepturile rezervate.