Alimente care previn gripa si raceala

       655   

Alimente care previn gripa si raceala

Acum ca ne apropiem tot mai mult de cel mai rece sezon al anului, raceala si gripa ne pandeste la fiecare colt, motiv pentru care trebuie sa avem cat mai multa grija de sistemul imunitar pentru a nu ne trezi cu tuse, febra si o durere in gat groaznica.

 

 

Din acest motiv ne-am gandit ca multor persoane le-ar prinde bine un ghid in care sa recomandam cateva alimente care tin raceala si gripa la distanta, fara a depune prea mult efort.

Ceapa si usturoi

Vorbim despre cele mai bune alimente pe care le puteti folosi impotriva racelii: ceapa si usturoiul. Acestea sunt considerate a fi chiar un adverat „booster” al sistemului imunitar. A fost realizat chiar si un studiu in care un numar mai mare de voluntari au consumat usturoi in fiecare zi iar drept urmare acestia nu au fost la fel de vulnerabili impotriva frigului precum cei care nu au apelat la acest tratament.

Impreuna, acestea fac o echipa uimitoare impotriva virusurilor.

Ceai din oase

Oasele nu sunt bune doar pentru caini si pisici. Exista chiar un numar mare de persoane  care le folosesc pe post de arma impotriva racelii. Oasele fierte ne ofera mai multe elemente pretioase precum e calciul, magneziul, fosforul, siliciul si iodul. Asadar, vorbim despre un ceai foarte bun pentru un organism cat mai rezistent.

Citrice

Nu degeaba portocalele si mandarinele sunt la foarte mare cautare de Craciun. Pe langa gustul foarte bun al acestora, citricele ajuta si la prevenirea racelii, fiind bogate in vitamina C.

A fost realizat un experiment a carui concluzie a fost faptul ca sansele de a contracta trei sau mai multe raceli scad cu pana la 60% atunci cand organismul primeste un minim de 500 mg de vitamina C pe zi.

Ghimbir

Ghimbirul este un aliment care vizeaza in principal nasul infundat, fiind totodata excelent pentru prevenirea tusei. De aceea iarna ar trebui sa folositi mai des ghimbir in alimentele pe care le gatiti

Citeste si: Cum sa tratam raceala fara pastile

Alimente fermentate

Alimente fermentate precum e iaurtul, chefirul sau muraturile pasteurizate sunt bogate in bacterii sanatoase care ajuta la obtinerea unui sistem imunitar mai puternic precum si la echilibrarea digestiei.

Peste gras

Tonul, somonul sau macroul sunt doar cateva exemple pentru aceasta categorie. Pestele gras este bogat in omega 3, element cunoscut pentru faptul ca suprima inflamatiile. Un motiv in plus deci pentru a consuma mai des peste gras in sezoanele reci, precum toamna si iarna.

Ciuperci

Chiar daca de multe ori ati auzit mai in gluma sau mai in serios expresia „nu manca ciuperci”, nu ar trebui sa tineti numaidecat cont de ea, ci sa faceti chiar contrariul. Mai exact sa consumati ciuperci deoarece acestea lupta impotriva virusilor care viseaza caile respiratorii

Seminte de dovleac

Semintele de dovleac sunt foarte bogate in zinc, motiv pentru care sunt apreciate de catre nutritionisti. Acest element ajuta la reducerea duratei unei raceli si contribuie totodata la intarirea sistemului imunitar. Aveti insa cat mai multa grija la cantitatea de seminte pe care o consumati, deoarece sunt bogate si in calorii.

Asadar, daca in iarna aceasta nu doriti sa aveti probleme cu raceala, va recomandam sa consumati mai des alimentele de mai sus

 




Ghimbirul si beneficiile sale

Ghimbirul si beneficiile sale

Ghid Sanatate - 28 octombrie 2015


11 metode prin care ne putem feri de gripa

11 metode prin care ne putem feri de gripa

Ghid Sanatate - 28 octombrie 2015


Ce alimente protejeaza pielea de razele UV?

Ce alimente protejeaza pielea de razele UV?

Ghid Sanatate - 28 octombrie 2015


 

Categorii ghiduri

 

 

Subiecte HOT!
Cele mai citite articole
Copyright© 2009 - 2017 Ghidul-Meu.ro. Toate drepturile rezervate.