Ai nevoie de suplimente in sarcina?

       559   

Ai nevoie de suplimente in sarcina?

Teoretic, daca ai o alimentatie sanatoasa, echilibrata, nu ar trebui sa ai nevoie de suplimente de vitamine si de minerale.

 

 

Cele mai bune sfaturi in legatura cu suplimentele le poti primi de la medicul tau, care iti poate recomanda un supliment cu un continut echilibrat de vitamine si minerale. Studii recente au aratat ca luarea unui supliment este asociata cu o greutate mai mare a copilului la nastere, ceea ce il face mai putin vulnerabil la riscurile la care sunt expusi cei cu greutate mai mica decat cea normala. Daca medicul banuieste ca aportul de fier din alimentatia ta este insuficient, iti poate recomanda un supliment de fier.

Desi vei fi tentata sa iei si alte suplimente pentru a compensa ceea ce crezi ca iti lipseste din alimentatie, nu face acest lucru fara sa iti intrebi medicul. Nu doar ca ar putea fi periculos, dar a te baza pe suplimente iti poate crea un fals sentiment de siguranta ca vei obtine toti nutrientii necesari.

Un aport adecvat de vitamine si de minerale este doar o parte din ce iti asigura o alimentatie sanatoasa. Ai nevoie si de carbohidrati bogati in energie, de proteine, de acizi grasi esentiali, dar si de fibre. Unii experti pun la indoiala eficienta suplimentelor nutritive. Nutrientii din alimente se asimileaza impreuna cu alte substante, care pot avea alte proprietati importante pentru sanatate.

  De retinut

Chiar daca medicul ti-a recomandat sa iei vitamine sau suplimente de minerale, nu uita ca acestea nu sunt un inlocuitor pentru o alimentatie sanatoasa, ci din contra trebuie sa mananci sanatos.

3 modalitati prin care o gravida poate obtine mai multi nutrienti, fara a lua suplimente

  1. Majoritatea fructelor pe care le cumparam nu au fost lasate suficient sa se coaca, asa ca asteptati pana cand se inmoaie si li se schimba putin culoarea inainte de a le manca, vor fi mult mai gustoase si continutul de vitamine este maxim.
  2. Legumele proaspete isi pierd rapid calitatile nutritive, asadar cumpara des legume si mananca-le in ziua respectiva, sau cat mai repede dupa ce le-ai cumparat.
  3. O mare parte dintre nutrientii din legume si fructe se afla chiar sub coaja, asadar nu curatati coaja, daca este posibil. Alegeti sa radeti radacinoasele in loc sa le decojiti.
 



 

Categorii ghiduri

 

 

Subiecte HOT!
Cele mai citite articole
Copyright© 2009 - 2017 Ghidul-Meu.ro. Toate drepturile rezervate.