7 minerale si vitamine, care ne ajuta sa slabim

       672   

7 minerale si vitamine, care ne ajuta sa slabim

Orice femeie doreste intotdeauna sa scape de kilogramele in plus, acest lucru fiind posibil si intr-un mod sanatos incluzand in dieta substante care sa lupte contra grasimilor. Mai jos sunt prezentate cateva minerale si vitamine care au o grija deosebita de silueta noastra.

 

 

Calciul, lupta impotriva obezitatii

Cercetarile demonstreaza faptul ca persoanele care nu au o dieta bogata in calciu, au mai multa grasime in corp si risca sa devina obeze. In aces caz, specialistii ne sfatuiesc sa consumam cat mai multe lactate sarace in grasimi, deoarece calciul pe care acestea il contin impiedica organismul sa transforme caloriile care sunt in exces in depozite de grasime.

Surse alimentare: produsele lactate (laptele, branza, iaurtul), broccoli, semintele de soia si legumele cu frunze verzi (frunzele de nas, varza verde creata, etc.).

Doza zilnica recomandata: 1000- 1500 miligrame.

Cromul, previne depunerea grasimii

Cromul are rolul de a reduce colesterolul rau din organism, dar si de a scadea nivelul zaharului in sange. De asemenea, cromul contribuie la cresterea masei musculare si previne depunerea grasimilor.

Surse alimentare: drojdia de bere, carnea (ficatul, in special), branza, dar si toate tipurile de cereale.

Doza zilnica recomandata: 100- 300 miligrame.

Manganul, imbunatateste digestia

Manganul are rolul de a lucra cu zeci de enzime, care faciliteaza procesele in tot corpul, in acest proces fiind inclus si metabolismul grasimilor, proteinelor si al carbohidratilor. Cercetarile au demonstrat in timp ca manganul are si proprietatea de a scadea glucoza din sange, mai ales cand persoanele nu raspund favorabil la insulina. Pe langa toate aceste proprietati, manganul imbunatateste asimilarea nutrientilor si a digestiei.

Surse alimentare: seminte, nuci, avocado, grau integral, ovaz.

Doza zilnica recomandata: 15- 50 miligrame.

Fosforul, regleaza greutatea

Dupa calciu, fosforul este al doilea cel mai raspandit mineral  in organism. Cel mai important rol al acestui mineral, este acela de a transporta grasimile in sistemul circulator. De asemenea, este implicat si in metabolismul energetic si contribuie la mentinerea unei greutati corporale optime.

Surse alimentare: carnea, pestele, produsele lactate, nucile, leguminoasele si cerealele.

Doza zilnica recomandata: 200- 400 miligrame.

Vitamina D, creste masa musculara

Deficitul de vitamina D in organism, are un impact mare asupra eforturilor de a slabi. Persoanele care nu consuma alimente suficiente bogate in aceasta vitamina, sau care nu iau nici suplimente, au foarte mari probleme in ceea ce priveste regimul alimentar, deoarece organismul nu poate topi grasimea, asadar masa musculara nu va creste.

Surse alimentare: uleiuri de peste si de ficat, lapte, cereale integrale si somon.

Doza zilnica recomandata: 400- 800 unitati.

Vitamina C, elimina zaharul care este in exces in organism

Vitanina C ajuta la arderea grasimilor depozitate, dar are si proprietatea de a distruge bacteriile si virusurile. Vitamina C ofera celulelor energia de care acestea au nevoie pentru o buna functionare, dar este si o componenta de baza a procesului de conversie a glucozei. Asadar, organismul este mai eficient in arderea grasimilor si a cantitatii de zahar care este in exces.

Surse alimetare: broccoli, hrean, ardei gras, spanac, sfecla, lamai verzi, kiwi, etc.

Doza zilnica recomandata: 500- 5000 miligrame.

B-urile, te scapa de calorii

Complexul de B-uri, are un rol important in controlul nivelului de zahar din sange si sunt esentiale pentru o buna functionare a tiroidei. De asemenea B-urile sporesc si abilitatea organismului prin care caloriile se schimba in energie, fiind un proces important in intretinerea unui metabolism activ si mai ales pentru scaderea in greutate. Cele mai importante vitamine din complexul B cand vine vorba de silueta sunt: B2, B3, B5 si B6.

Surse alimentare: secara, legume cu frunze verzi, carne de pui, oua, nuci, peste, grau si ovaz.

Doza zilnica recomandata: 25- 300 miligrame.

 



 

Categorii ghiduri

 

 

Subiecte HOT!
Cele mai citite articole
Copyright© 2009 - 2017 Ghidul-Meu.ro. Toate drepturile rezervate.