10 mituri si realitati despre apa

       436   

10 mituri si realitati despre apa

Pentru ceva aparent atat de simplu si esential ca apa potabila, o multime de mituri si idei preconcepute exista, cu privire la posibilele beneficii si a efectelor nocive ale acesteia. Aflati cum puteti sa separati miturile de realitate, despre apa de baut.

 

 

1. Toata lumea trebuie sa bea opt pahare de apa pe zi.

Mit Cu toate ca apa este cel mai usor si cel mai economic fluid pentru a va mentine hidratat, cel mai recent studiu recomanda ca femeile trebuie sa faca eforturi de a consuma aproximativ doi litri sau opt pahare pe zi, iar barbatii ar trebui sa vizeze consumul de aproximativ trei litri sau 12 pahare pe zi de orice fluid, nu doar apa.

2. Apa potabila elimina toxinele din organism.

Realitate Cu toate ca apa nu neutralizeaza neaparat toxinele, rinichii folosesc apa pentru a scapa de anumite produse reziduale. In cazul in care nu beti suficienta apa, rinichii nu au cantitatea de lichid necesara pentru a-si face treaba in mod corespunzator. In cazul in care organismul nu are apa suficienta, atunci deseurile metabolice nu vor fi eliminate la fel de eficient asa cum ar trebui.

3. Apa imbuteliata poate cauza carii dentare.

Mit Apa imbuteliata in sine nu cauzeaza dintilor degradare, dar de obicei nu contine nicio fluorura, asa cum este in cazul apei de la robinet pentru a ajuta la prevenirea cariilor dentare. Fluorul este un element important in mineralizarea oaselor si dintilor. Odata cu cresterea consumului de apa imbuteliata, care nu este fluorurata, a existat o crestere a cariilor dentare.

4. Apa potabila poate ajuta la mentinerea pielii umede.

Mit In timp ce apa este folosita in mod eronat pentru a face pielea sa ramana hidratata si tanara, in realitate, cantitatea de apa pe care o beti, are foarte putin de-a face aspectul pielii . Cu exceptia cazului in care persoana este grav deshidratata, consumarea unei mari cantitati de apa, nu va preveni pielea uscata. Practic, nivelul de umiditate al pielii nu este determinat de factorii interni. In schimb, factorii externi, cum ar fi curatarea pielii, mediul inconjurator, numarul de glande sebacee si  functionarea acestor glande sebacee, determina modul in care pielea va deveni uscata sau nu. Apa care se consuma in interior, nu va ajunge la epiderma (stratul superior al pielii).

5. Apa potabila ajuta la pierderea in greutate.

Realitate Apa potabila nu va declansa in mod specific pierderea in greutate, dar poate ajuta in acest proces. Apa inlocuieste alte bauturi incarcate cu calorii din dieta, facandu-va sa reduceti numarul de calorii. In plus, apa poate face sa va simtiti plini, astfel incat puteti sa mancati mai putin la fiecare masa. Apa, mai ales cea deosebit de rece, poate juca chiar un rol in cresterea metabolismului. Un nou studiu pare sa indice faptul ca apa potabila de fapt accelereaza pierderea in greutate. Cercetatorii din Germania au constatat ca subiectii studiului au crescut ratele metabolice (sau rata la care sunt arse caloriile) cu 30 la suta dupa ce au baut aproximativ 0,5 l de apa.

6. Urina galbena este un semn al deshidratarii.

Mit Acesta poate fi adevarat, dar nu toate urina galbena este un motiv de alarma. Urina galben inchisa poate fi un semn de deshidratare.Rinichii filtreaza produsele reziduale si reabsorb apa si alte substante utile din sange, astfel incat acestea controleaza volumul si concentratia diurezei. Deshidratarea duce la cresterea concentratiei de urina, facand-o de culoare galben inchisa. In mod ideal, aceasta ar trebui sa fie galbena ca un spic de grau Alti factori, de exemplu multivitaminele, pot duce, de asemenea, la colorarea urinei.

7. Daca va este sete, sunteti deja deshidratat.

Mit Daca incepeti sa simtiti ca va este sete, atunci sunteti in directia gresita si ar trebui sa consumati lichide, dar setea aceasta, nu inseamna neaparat ca sunteti deshidratat. Setea incepe atunci cand concentratia de substante in sange a crescut cu mai putin de 2 la suta, in timp ce mai multi experti ar defini deshidratare ca fiind atunci cand aceasta concentratie a crescut cu cel putin 5 la suta.

8. Ai nevoie de bauturi speciale pentru sportivi, nu apa, sa fii la un nivel inalt in atletism.

Mit Bauturile sportive pot avea campanii de publicitate mai frumoase, dar apa este intr-adevar tot ceea ce ai nevoie pentru a obtine lichidul necesar pentru a participa la eforturile cele mai atletice. Apa, este cea mai importanta pentru sportivii de toate varstele, deoarece este modul cel mai important al organismului de a transporta substantele nutritive si de energie si de a elimina caldura in timpul exercitiilor.O bautura sportiva sau cu vitamine, poate avea un gust mai bun, dar nu este necesara pentru hidratare si este costisitoare. Retineti insa ca persoanele care alearga in  maratoane sau care concureaza in activitati extrem de intense, ar putea fi necesar sa suplimenteze aportul de apa cu bauturile sportive pentru a compensa sarea pierduta din cauza transpiratiei abundente pe perioadele lungi de timp. Acest lucru nu se aplica  la majoritatea persoanelor care fac exercitii pur si simplu in sala de sport, de exemplu.

9. Este posibil sa beti prea multa apa.

Realitate Persoanele cu anumite conditii de sanatate se pot pune in pericol datorita consumului prea mare de apa. Persoanele cu anumite afectiuni cardiace, hipertensiune arteriala, sau umflare a picioarelor inferioare (edem) trebuie sa evite excesul de apa. Daca aveti un istoric de probleme renale, mai ales daca ati avut un transplant, consultati medicul dumneavoastra inainte de a creste aportul de lichide. Nu ar trebui sa se bea prea multa apa in timpul manancarii, deoarece dilueaza acidul stomacului si poate cauza probleme de digestie.

10. Nu trebuie sa reutilizati sticlele de apa din plastic.

Realitate Sticlele de apa din plastic pot prezenta o serie de riscuri pentru persoanele care beau continutul lor si apoi le reutilizeaza umplandu-le iar. Aceste sticle levigheaza substantele chimice in apa dupa utilizari multiple. Sticla, in cazul in care nu este curatata in mod corespunzator, poate adapostii bacteriile in gura.

Apa este esentiala pentru supravietuire, utilizeaza aceste fapte pentru a-ti da seama daca este nevoie sa cresti aportul sau sa te simti linistit ca bei suficient.


Tags:



 

Categorii ghiduri

 

 

Subiecte HOT!
Cele mai citite articole
Copyright© 2009 - 2017 Ghidul-Meu.ro. Toate drepturile rezervate.