Ce faci atunci cand ai un client nemultumit

       545   

Ce faci atunci cand ai un client nemultumit

Una dintre cele mai mari provocari pe care un om de afaceri trebuie sa o intampine este acel moment cand apare un client nemultumit. Dupa premisa clientul are dreptate, in astfel de situatii trebuie sa reactionezi cat mai bine astfel incat sa pastrezi imaginea curata a companiei tale precum si sa castigi poate un viitor client fidel. 

 

 

Astfel, in randurile urmatoare va oferim cateva sfaturi pentru a trece cu brio peste provocarea clientilor nemultumiti.

Trebuie sa tratezi situatia in mod cat mai serios

Atunci cand ai o afacere iar clientii vin cu diferite plangeri trebuie sa organizezi o politica pe cat posibil de clara si care sa fie respectata cu strictete. De asemenea, pentru a obtine o politica buna ar trebui sa apelezi la expertii din domeniul afacerii. Nu ignora nici site-ul web, deoarece si aici ar trebui sa existe o sectiune unde clientii sa se poata plange de problemele intampinate

Asculta clientul apoi te poti scuza

Daca vei incepe din prima cu scuze si cu pareri de rau, clientul va fi nemultumit deoarece nu l-ai ascultat si esti prea defensiv. De aceea ar trebui ca mai intai sa discuti cu acesta, sa asculti problemele acestuia iar daca problemele sunt nefondate, atunci nu ar trebui sa iti para rau. Astfel, scuzele si parerile de rau isi au locul numai la sfarsitul dialogului.

Construieste relatii cu clientii

Ar trebui sa profiti de fiecare moment in care un client se plange de serviciile sau produsele tale pentru a-l cunoaste cat mai bine. Astfel, trebuie sa intelegi ce anume l-a deranjat pentru ca tu sa poti sa iti imbunatatesti produsele. De asemenea, la fel cum spuneam si mai sus, exista clienti care depun plangeri doar pentru a face rau sau cu speranta ca produsul lor va fi inlocuit, chiar daca acela nu a venit cu vreo problema.

Ofera timp

Chiar daca poate ca timpul este cel mai mare dusman al tau, orice client va aprecia faptul ca iti lasi problemele deoparte doar pentru a discuta despre problemele sale. Astfel, indiferent ca este vorba de un mail la care raspunzi chiar tu sau o discutie la un birou unde intervii, clientii se simt mereu apreciati atunci cand chiar patronul vine sa discute cu ei.

Fii mereu la indemana clientilor

Dupa cum spuneam si in paragraful de mai sus, trebui sa dedici timp pentru a asculta clientii tai. Acestia vor sa se simta privilegiati, asa ca ar trebui sa existe un raspuns automat la formularul de pe site precum si o persoana care sa poata interveni mereu la birou in cazul in care exista vreo problema.

Asadar, acestea sunt 5 sfaturi care te vor ajuta sa treci mai usor peste problemele cu clientii nemultumiti.

 




Sfaturi pentru un newsletter de succes

Sfaturi pentru un newsletter de succes

Ghid Business - 10 iunie 2016


3 idei de afaceri cu bani putini

3 idei de afaceri cu bani putini

Ghid Business - 10 iunie 2016


 

Categorii ghiduri

 

 

Subiecte HOT!
Cele mai citite articole
Copyright© 2009 - 2017 Ghidul-Meu.ro. Toate drepturile rezervate.